fredag 28 oktober 2016

Dax igen!

Igår var det dags igen - för SDN-möte.
Den största och viktigaste punkten på dagordningen var naturligtvis budgeten. Alliansen reserverade sig mot den rödgröna budgeten eftersom vi har en annan grundsyn och ifrågasätter mycket av det som står i deras budget.
Jag hade skrivit ett yrkande om att införa internetuppkoppling på alla äldreboenden i vår stadsdel och hade M och KD med mig i denna fråga. Men yrkandet bordlades.
Jag frågade också hur LSS-nedskärningarna hade påverkat vår stadsdel hittills men fick inget klart svar annan än att det hade påverkat.
Igår var jag på mitt frågvisa humör och undrade vem som var ansvarig för att hemtjänsten skulle ha personliga kläder eftersom det kostar flera miljoner. Fick svar från V att beslutet var taget i kommunfullmäktige och att man hade uppmärksammat att det blivit väldigt dyrt och därför ska det ändras. Syftet var att lyfta denna yrkeskår så som andra yrkeskårer har det, t ex poliser. Jag tycker ju att man ska räkna på det innan man lägger förslaget.
Alla ärenden på nämndens föredragningslista kan du läsa på Göteborgs stads hemsida och där hittar du också protokollet så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar