torsdag 14 april 2011

Valfrihet...

...gillar jag! Tack och lov har jag haft mycket få anledningar att besöka en vårdcentral i mitt liv men någon gång kommer behovet för nästan alla. Jag har nu en jättebra vådcentral, jag blir uppringd efter 10 minuter när jag ringer, jag kan komma på drop-in för mindre åkommor samma dag, jag får en läkartid hos "min" läkare ibland samma dag eller dgen därpå och allt kostar bara 100 kronor. Den ligger dessutom nära min bostad.
Det fria vårdvalet som Alliansen har infört har verkligen gett oss ökad tillgänglighet och bättre service. Och jag har själv fått välja, både vårdcentral och läkare - det ger ökad trygghet, inte minst för äldre personer.
Folkpartiet vill bygga vidare på vårdvalsmodellen t ex inom rehabilitering och sjukgymnastik nästa mandatperiod och då behöver vi ditt mandat. Läs mer här.
Vill du också välja själv? Rösta på Folkpartiet! Se också detta inlägg Fler skribenter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar