måndag 25 april 2011

Regionen och event

Event är ett ord som vi i Sverige har lärt oss på senare år. Det handlar om att marknadsföra olika saker, allt från bilar till nytt godis. I USA har företeelsen funnits sen 1920-talet och är alltså mer välutvecklad och mycket större än här i Sverige. Hos oss är event dock den snabbast växande reklamformen och beräknades omsätta 7 miljarder år 209.
Det är hård konkurrens i branschen och det räcker inte längre att skicka ut inbjudningskort i färg och rulla ut en röd matta. Den här trenden måste vi haka på i regionen - den ingår i besöks- och turistnäringen och VGR har mycket att erbjuda. Regeringen och EU:s strukturfonder har satsat 300 miljoner på turism men det räcker inte med bara pengar. Vi behöver kreativa människor med kreativa idéer och vi behöver öka vår servicegrad mot dem som besöker oss. Vi måste oftare säga: Det kan vi lösa än Det går inte.
Mer event till regionen ger fler arbetstillfällen och det ger i sin tur mer pengar. Och det har vi ju alltid användning för.

Att vara liberal är bl a att vara öppen för nya tankar och idéer - rösta därför på Folkpartiet den 15 maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar