fredag 27 november 2020

Nämndmöte i november

Vi antecknade några ordförandebeslut, dels om regler för deltagande på distans, om åtgärder relaterade till pandemin samt den ekonomiska lägesrapporten. Om den senare kan sägas att vi har ett mycket gott resultat i AFH.

Kostpriser för anställda och Samverkan med Hälso- och sjukvårdsnämnden om folkhälsoinsatser antecknades. Jag gillar ordet samverkan.

Mitt - och alliansen - yrkande om att öppna verksamheter för seniorer behandlades men i rådande läge så kan vi inte öppna utan snarare tvärtom tvingas stänga verksamheter. För att kompensera har medarbetare tillsammans med volontärer utökat telefonkontakter och arrangerat promenader.

Coronaläget 23/11

Ordinärt boende 3 konstaterat smittade varav 2 på sjukhus. 12 personer med symtom. Betydande personalpåverkan.

Äldreboende 0 konstaterat smittade, 9 med symtom. Måttlig personalpåverkan.

God tillgång till skyddsutrustning

Förlängt besöksrestriktioner på äldreboende till 13/12

IFO 0 smittade 0 med symtom

Jag rapporterade från de två konferenser jag deltagit i - Välfärdsteknik för äldre med kognitiv svikt och Demokratidagen. Båda refererades i mitt blogginlägg 20 november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar