torsdag 14 maj 2009

Debatter

Förra veckan deltog jag i en debatt på Kvinnofolkhögskolan i Göteborg om kvinnors roll och möjligheter i EU. Paneldeltagare var FP, JL, KD, FI, S, V och MP. Det visade sig att vi alla hade ungefär samma målbild men vägen dit hade vi olika uppfattning om. FI var något av ett enfrågeparti i just detta sammanhang i alla fall. När det gäller miljön vill man t ex ha "en könsmedveten klimatpolitik" vad nu det är för något.

Igår deltog jag i en debatt om tunga transporter anordnad av Sveriges Åkeriföretag. Där utmärkte sig MP genom att kräva en minskning med 80% av tunga transporter fr o m nu! Det gjorde att publiken hade väldigt många kommentarer till MP:s representant.
När jag redogjorde för hur vi i FP ville ha det fick jag instämmande nickar.

På lördag deltar jag i en debatt om bostadsfrågor. Det är inget eget kompetensområde inom EU med som i all vår politik är det ju bra om man tillsammans kan utbyta erfarenheter. Parlamentet har funderingar på att starta en grupp för detta ändamål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar