onsdag 8 september 2010

Alliansens valplattform

Det gläder mig att Alliansens valplattform för Göteborg tar upp flera av de åtgärder som jag har i mitt eget "valmanifest", se denna blogg 21 augusti.
En trygg stad - Alliansen har sett till att vi fått många fler nya poliser och dessa ska nu synas mer ute i stadsrummet framför allt i särskilt utsatta områden.
Alla vet ju att skolan är ett av FP:s prioriterade mål. Självklart ska alla barn kunna lämna skolan i tredje klasss och kunna räkna, skriva och läsa. Det åstadkoms bl a av lugn och ro i klassrummet, extra stöd till de elever som behöver det och lärarnas fortbildning. FP vill också ha en skolpeng så att föräldrar och barn fritt kan välja skola.
Och apropå peng - FP vill också införa en äldrepeng som ger äldre möjlighet att själva bestämma över vad man vill/behöver ha hjälp med och från vilken utförare man vill ha hjälpen.
Ett annat av mina - och Alliansens - mål är att vårda vår publika miljö med många grönområden, bra belysning och rent och snyggt.
Detta är ett axplock av vad du får när du röstar på alliansen. Jag står på plats nr 13 på FP:s kommunlista och hoppas på ditt stöd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar